02 decembra 2015

Ako SM systém zachránil moju manželku pred operáciou platničky

Dovoľte mi aby som sa na začiatok predstavil. Volám sa Juraj VOLF, som masér, cvičiteľ a lektor SM systému

SM systém pozná na Slovensku ešte málo ľudí, ale jeho účinky sú ohromujúce. Chcel by som vám preto SM systém trochu priblížiť na základe svojich vlastných skúseností.








Ako som sa k SM systému dostal?


Moja manželka začala mať problémy s chrbticou počas druhého tehotenstva. Mala veľké bolesti v driekovej oblasti, bolesť vystreľovala do nohy, niekedy mala problém urobiť pár krokov.

Diagnóza: hernia platničky L5 -S1. Lekári doporučovali operáciu. Keďže bola tehotná nemohla brať žiadne lieky, tak sme začali s masážami. Masáže neboli také účinné aj keď sa na istý čas dostavila úľava.

Začal som hľadať iné možnosti konzervatívnej liečby vyskočenej platničky, aby som mojej milovanej manželke pomohol. Našiel som na internete článok o SM systéme.

Na fórach ľudia opisovali ako im to pomáha a nám svitla nová nádej. Prihlásil som sa na kurz k MUDr. Smíškovi, autorovi SM systému.

Manželka začala cvičiť a konečne po rokoch bolestí sa jej stav začal zlepšovať. Bolesti ustúpili, občas sa ešte objavia, ale v oveľa menšej intenzite a po cvičení rýchlo ustupujú.

Vďaka cvičeniu sa vyhla operácii. Začal som cvičenie SM systém používať vo svojej masérskej praxi a v tomto období sa na toto cvičenie špecializujem.

Po 2 rokoch praxe som si v Prahe u MUDr. Smíška urobil lektorský kurz a začal som tento systém cvičení vyučovať v Zamase masérskej škole vo Vrútkach.



Ako vďaka SM systému pomáham klientom s krivou chrbticou a vyskočenou platničkou.



Denne ku mne prichádzajú ľudia rôzneho veku a povolania s problémami chrbtice, od tých menej závažných až po tie závažnejšie stavy indikované k operácii. Mnohí sú po operáciách, ktoré neboli úspešné.

Pracujem aj s deťmi, ktoré majú skoliózu. Uvediem pár príkladov z mojej praxe. Mladý muž 28r. pracuje v kancelárii. Keď prišiel ku mne bol na infúziách kvôli bolestiam v driekovej oblasti.

Diagnóza protrúzia L4-5,L5-S1 s presahom 5mm. Už je to vyše roka čo cvičí a je úplne bez bolestí.

Pani 46r. po operácii L4-5. Po roku od operácie sa bolesti vrátili, lekár navrhuje operáciu ďalšej platničky. Po mesiaci cvičenia sa bolesti výrazne zmierňujú.

Dve sestry so skoliózou 11-13 rokov. Po roku cvičenia vďaka SM systému zlepšenie  u obidvoch o niekoľko stupňov.

Dievča 9r. skolióza Th 4-9 42st.,Th 10 –L3 26st. Po 2 mesiacoch cvičenia zhoršenie v Th 4-9 len o 1st. Pred cvičením pri každej kontrole zhoršenie o 4-6st.

Pri skoliózach môžeme očakávať výrazné zlepšovanie stavu až po 1-2 rokoch cvičenia. U väčšiny z mojich klientov došlo k zlepšeniu zdravotného stavu už v priebehu prvého mesiaca cvičenia.

U každého je zlepšovanie stavu individuálne. Záleží od telesnej konštrukcie, kondície, zdravotného stavu, životného štýlu a pod. 


Prečo je potrebné prevziať zodpovednosť za svoje zdravie.



Nie je to len zlepšenie zdravotného stavu (aj keď je to samozrejme veľmi dôležité). Hlavný prínos vidím v tom, že pacient sa naučí prevziať zodpovednosť za svoje zdravie a život do vlastných rúk.

Sám sa môže pričiniť o svoje zdravie, lebo len on sám je zaň zodpovedný. Nik iný. Nejaký čas ešte potrvá kým si to všetci uvedomíme a prestaneme sa spoliehať na lieky, a na to, že to za nás niekto vyrieši.

Každodenné cvičenie v nás pestuje pevnú vôľu, a učí nás, mať svoj život pod kontrolou. Na záver: SM systém má len jednu nevýhodu, nikto za vás cvičiť nebude. :)


Autor článku Juraj VOLF, masér, cvičiteľ a lektor SM systému





2 komentáre:

  1. Ako si môžem stiahnuť tu knihu? Nikde sa to neda :)
    Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ak myslíte e-knihu zdarma 8 tipov.... tak si ju môžete stiahnuť na tejto stránke: http://www.jak-na-bolava-zada.cz/?a_box=rh7p7zea do formulára vpravo musíte zadať svoj mail a meno a automaticky vám príde e-kniha :)

    OdpovedaťOdstrániť