29 septembra 2015

Ako som sa zbavila bolesti chrbta spôsobenej vyskočenou platničkou (skutočný príbeh)


Volám sa Denisa a mám 32 rokov. Moje problémy s chrbtom začali vo februári 2014. Dovtedy som prežívala šťastný život. 

Každú minútu som venovala svojmu synčekovi. Hrali sme sa, chodili na ihrisko. Cítila som sa veľmi šťastne a hlavne plná smiechu.


Prvé prejavy neposlušnej platničky.


Až jedného dňa ma začala bolieť noha. Nemohla som zakašľať ani kýchnuť. Zašla som k doktorovi a ten mi povedal, že mám natiahnutý sval na nohe a predpísal mi lieky proti bolesti a magnézium na uvoľnenie svalstva. 


Po pár dňoch bolo po bolesti. Sem tam ma bolí chrbát ale nepripisovala som tomu veľkú vážnosť. „Predsa každého z nás bolí chrbát.“


Rok 2014 bol pre mňa ako prekliaty. Musela som ísť na operáciu štítnej žľazy, pretože bola plná uzlov. Preto išla celá von. Asi týždeň pred operáciou sa bolesti nohy vrátili. Bolesť bola taká veľká, že som vôbec nemohla chodiť. Len som krívala a chodila ako kačica z boka na bok.


V nemocnici si to všimli. Lekári mi odporučili, aby som navštívila ortopédiu. Povedala som si, že ak prežijem operáciu štítnej žľazy, tak tam hneď skočím. :)


Operácia dopadla dobre a ja som sa po pár dňoch vrátila domov. Noha bolela čím ďalej tým viac. Už som nemohla vôbec chodiť. Bola som zhrbená ako storočná babička. Bolelo ma celé telo. Ale oveľa viac ma bolelo to, že nemôžem fungovať ako maminka.



Aké utrpenie mi spôsobovali moje bolesti?



Premáhala som sa ale bolo to márne. Nemohla som chodiť sedieť a ani spať pretože mi to ukrutné bolesti nedovoľovali. Preto som zašla k doktorovi. Dostala som 10 injekcií do žíl a 10 do zadku, vitamíny a ďalšie lieky.


Zabralo to len na chvíľku. Dva týždne bol pokoj a potom sa cyklus bolestí znova začal. Brnela mi noha, nedokázala som dôjsť ani na záchod, chodila som zhrbene a krívala.


Nič ma nebavilo. V noci som plakala a prosila som Boha nech si ma vezme. Dostala som sa do depresií a zabudla som na to ako sa zasmiať.



Hamletovská otázka: operovať alebo neoperovať vyskočenú platničku?


Po ďalšej návšteve lekára ma doktor poslal na vyšetrenie CT a na magnetickú rezonanciu. Asi po týždni dorazili výsledky s nasledujúcou diagnózou: m544 vyskočená platnička na LS 10 mm s tlakom na koreň nervu Lumbagoischiaticky syndróm. Do ľudskej reči preložené vyskočená platnička v oblasti bedrovej chrbtice, ktorá popritom tlačí na nerv. :)


Ďalšie vyšetrenie ukázalo, že mám odumretý nerv mierne ochrnutú nohu. Stála som pred ťažkým rozhodnutím. Buď pôjdem na operáciu alebo budem trpieť bolesti chrbta stále. 


Ísť na operáciu som odmietla a vydala som sa svojou cestou. Navštívila som rehabilitačné sanatórium. Bola tam príjemná atmosféra a ľudský prístup k pacientovi. Pani doktorka ma vyšetrila a poslala ma najprv na elektroliečbu a nastavila Mojžišovej cviky priamo pre mňa.



Ako ma Mojžišovej cviky zbavili bolesti chrbta a vrátili chuť do života.



Cvičila som nasledujúce cviky podľa Mojžišovej podľa nasledujúcich videí.


Zo začiatku bolesti neustupovali naopak boli horšie. Ale to vraj patrí k tomu. Musela som vydržať aj keď som to chcela vzdať. Asi po desiatich dňoch sa mi cvičilo ľahšie. Telo sa mi uvoľnilo a ja som dosiahla prvý úspech. Zdvihla som zadok z podložky smerom hore a dole a vôbec to nebolelo. :)



Po mesiaci cvičenia Mojžišovej cvikov som prešla 5 km peši a vysadila lieky na brnenie nohy. Noha už konečne nebrní. :) Na kontrole v sanatóriu boli všetci veľmi spokojní a operácia sa zatiaľ nebude konať.

Chcem vám všetkým povedať, že to chce trpezlivosť a nevzdávať boj s bolesťou. Výsledky sa nedostavia hneď ale postupne. Dôležité je pravidelne cvičiť (najlepšie denne) a mať silnú vôľu.


Tieto dve veci mi pomohli zbaviť sa utrpenia z bolesti chrbta. Teraz sa môžem opäť hrať so svojim synčekom, znova smiať a život ma začal baviť.


Sú samozrejme veci, ktoré robiť nemôžem. Nesmiem prechladnúť, zdvíhať ťažké veci atď. Ale chodím, spím a som opäť šťastná. :)



Páčil sa vám článok? Pomohol vám? Ak áno......vy už viete komu ho môžete darovať. :) Ďakujem :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára